четвъртък, 1 май 2008 г.

Моето идване в Атина, Гърция

Когато половинката ми получи предложение за работа в Гърция дълго време мислехме дали да приеме и какво ще правя аз там? Незнаехме гръцки, а и едва ли щяхме да го научим за 2 месеца. Все пак решихме да отидем в Гърция, минимум за 1 година (такъв беше договорът на половинката), все пак страна с много история, традиции и места за посещение, ако не се вълнувахме от това поне морето е наблизо.

Стигна до момента в който трябваше да кажа на шефовете ми че за една година няма да съм България... За моя голяма радост се съгласиха да им работя от разстояние през тази година и като се върна в България да съм при тях. Така почна нашето преместване от София към Атина. Милото замина, а аз трябваше да стоя на работа около месец и половина че да се наеме нов човек за да го въведа в моята работа. През това време аз ходих 3 пъти до Атина, 2 пъти с автобус и един път с влак. Пътуванията с автобус от София - Атина са добре, нямаше закъснения и разправии. Но Атина - София е ужасно, а аз предполагах че всичко ще е ок.

Първо багажа ти се блъска, рита и там каквото се сетиш, преди това ти казват да дойдеш непременно 1 час по-рано (защо, никой не ти казва) и най-накрая шофьорите, незнаещи друг език, въпреки че обслужват само линии Гърция - България, те неказваха и кога ще пристигнем!!! Също така билетите нямат места, сяда се където намериш. Сега като се замисля това беше причината да се идва по-рано. Това е с фирмата Tourist Service (от Атина към София е друга, която работи с Tourist Service). А да щях да забравя, ако отидеш не 1 час по-рано а 15 мин преди часа, който е записан на билета ти се карат!!!

Такааа все някак си тръгваш. Автобусът е пълен с жени на възраст 40-60 години, някои от тях много нахални и невъзпитани. Този извод си го направих след като 2 от тях седнаха при мен и веднага ме попитаха "Какво работя в Атина и колко получавам?". Когато им кажех че не работя в Атина а в България те ме питаха там колко получавам....Е това беше много грозно, няма значение забравям го и дори се смея на такива случки. Друго впечатление макар и малко тъжно. Чувам жените на предната седялка да си говорят едната казва "О аз сега съм добре при дядото, всяка събота и неделя ядем пържоли.". Изводи си правете вие... Контингента е ужасен. Е имаше и свестни жени, които не те разпитват за работата и заплатата ти на 1вата минута. Даже една жена ми каза ако ще стоя в Гърция повечко време да не се събирам с българи. На следващото ми ходене друга жена ми каза същото.

Пътуването с влак сякаш ми се стори по-добре. Лошото е че влаковете винаги правят закъснение и не се знае пак! кога ще се пристигне. Естествено с самолет си е най-добре :).

Така след месец и половина и аз бях в Атина. В малката, току що боядисана (60кв) квартирка с вградена кухня с градина с 2 лимонови дръвчета, жасмин, лилиум и някакви цветя, които не ги знам какви са (за пояснение хазяина си подържа градинката, ние само трябва да я поливаме). Това всичко за 380Е. В България плащахме 220Е за 60кв. с мухъл по стените, който естествено ти трябва да си го оправиш с падаща мазилка на терасата и с ръждясали парапети и изтъркани плочки. И това беше добра квартира в сравнение с другите които гледах....но това е друга тема.

4 коментара:

  1. E, Лили! Как е живота в Атина? Имат ли същите "инфраструктурни проблеми като в София? :) Хората как са? Не българите имам в предвид.
    Поздрави и успех!

    ОтговорИзтриване
  2. На мен много ми хареса в Атина, хареса ми че има много интересни места. Хората са отворени и импулсивни (бързо палят :)). Проблеми с инфраструктурата аз не забелзах. Имаше задръствания, но наистина в пиковите часове само и то пак не са такива както в София.

    ОтговорИзтриване
  3. Може би защото преди години първото ми излизане от страната беше до Гърция имам едни по топли чувства към нея.Беше много красива почивка до Солун, но така и не стигнах до някой от многото им острова.Точно тази година смятам да поправя и този пропуск.Тук пишете за някои ситуации,които едва ли биха ми харесали или на който и да е особено за багажа да ти го блъска и това, да не знаят езика е малко притеснително.Според мен хората на подобни длъжности са длъжни да говорят дори английски.Като бях в Солун и влизахме по различни магазинчета, не знаеха, дори и цената да ми кажат на английски.

    ОтговорИзтриване